söndag 16 december 2012

Ho ho, jag är ff här...

Halloj godingar!

granen som den såg ut förra året 2011.


 Det har ekat tomt här inne på bloggen i flera veckors tid. Orsaken stavas SJUKSTUGA!!
Hela hösten har vi varit sjuka. Konstant! Värst drabbad är lilla M som , sen hon började på dagis 7 augusti, har varit på dagis totalt sett 4,5 vecka av sammanlagt 16 veckor!
Sjukdomarna bara avlöser varandra, Hittills så har lilla M avverkat förkylning och feber, 2 öroninflammationer, magsjuka och nu halsfluss. Kruxet är bar att sen vi var hos doktorn i tisdags och halsfluss konstaterades så har hon inte blivit bättre trots antibiotika. Snarare sämre. Igår eftermiddag dök febern upp igen- 39,3! Jättehängig, klängig och inte mycket mat får hon i sig heller min lilla skrutt...

Som om inte det räcker så oroar jag mig till tusen för min stora grabb. Han har kräkts av och till sen skolan började i augusti och nu i december har det fullständigt kulminerats. Varför? Vi vet inte. Jag har varit i kontakt med skolläkaren och skolkuratorn. Men eftersom min före detta inte verkar se detta som ett problem så har det dröjt ända tills nu innan han vaknat.
På tisdag ska vi äntligen till läkaren med E, och jag tänker inte ge mig förrän de har hittat orsaken till hans kräkningar...

Så, som ni kanske förstår så har jag varken orkat eller haft tid till att ta tag i bloggandet i december. Men det innebär inte att jag har lagt mitt inredningsintresse åt sidan.. Jag har fixat och pyntat i den mån energin har funnits. Hinner jag imorgon så ska jag lägga ut lite bilder från vårt julpyntade hem.

Kan ni fatta, 8 dagar kvar till julafton?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar