onsdag 7 december 2011

Lussebak och nyutslagna hyacinter

Bakade lussekatter med mina små hjärtan idag. Blev nog de godaste och största lussekatter jag någonsin bakat. Degen var helt perfekt; smidig, fast och helt underbar att baka ut.
Känner jag mina pojkar rätt så blir det nog till att baka en till sats innan julafton. Lussekatter brukar ha en strykande åtgång.







Kaffe med lussebulle fick av sluta kvällens enkla middag....



Min bihåleinflammation har äntligen börjat bli bättre. Så nu kan jag äntligen känna doften av våra vackra hyancinter...





Nu är det sova dags för småprinsarna så jag ska ta och sjunka ner i en fåtölj med senaste numret av lantliv....





Imorgon ska jag visa er en efterlängtad inredningsdetalj som äntligen hittat hem....


2 kommentarer:

  1. Känner lukten ända till Skimmelvägen.........(0:
    Kram

    SvaraRadera
  2. ..de ser verkligen goda ut ..*ler.Jag har ännu inte hunnit baka några....men måste se till att det blir gjort till helgen...ÄLSKAR verkligen lussekater...

    Hej från Göteborg och mig.

    Pernilla

    SvaraRadera