lördag 1 oktober 2011

Loppisbesök och färdig byrå

Idag drog jag i väg hela familjen tidigt på loppis i Vallda, strax utanför Kungsbacka. Såg en liten annons i gårdagens GP som verkade så lovande att jag bara måste dit. Döm om min förvåning när jag kom dit och insåg att det mesta var hutlöst dyrt och bara skräp...
Så det var med besvikelse vi styrde kosan tillbaka till Gbg bara 15 min efter ankomst.... Är på jakt efter gamla fönster till bra peng samt ett litet mindre pelarbord men jag får väl leta vidare...

Igår blev även byrån klar som jag har hållit på att renovera på kvällarna. Det är, just nu i alla fall, så mycket roligare att renovera gamla möbler än bygga om. Jag har, som ni som följer mig vet , slipat, spacklat, slipat igen och målat den ett antal gånger innan jag var riktigt nöjd med den. Jag textade även in family på ovansidan på den. Skulle haft lite bättre färg bara men det blev ok det med.
Det här är den första möbeln som jag gjort en sådan omfattande renovering på. De tidigare har varit i bättre skick men det har varit roligt och jag har fått blodad tand. Så nu måste jag hitta något nytt att fixa till.....

Pryder sin plats i entrén

Självklart lite "shabbad" på sina ställen


Härliga gamla detaljer

Jag behöll de gamla mässingsbeslagen


Så nu behöver jag nya objekt att jobba med. Har ni ett ett gammalt , lite mindre pelarbord som ni vill bli av med lämna en kommentar. Till rätt pris är jag intresserad.
Nu ska jag njuta av mitt kaffe :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar