lördag 7 januari 2012

ett till fynd och min gårdag!

Fyndade en liten hylla häromdagen. Precis en sådan hylla som jag jagat ett tag. Blev så glad så den impulshandlades fort. Tänkt plats är på andra sidan fönstret i sovrummet... Blir nog bra. Jag ser framför mig hur kanske ett pärlhalsband och några riktigt gamla näsdukar kikar fram i några av lådorna....






Igår sken solen från en klarblå himmel här i Göteborg så det var bara på med varma kläder på hela familjen och ut i solskenet. Vi har ett våtmarksområde inte så långt från där vi bor och det är trots namnet väldigt promenadvänligt. Så vi styrde kosan dit och kameran fick följa med. 
Jag älskar januari för det är då ljuset äntligen börjar återvända. Soliga dagar känns det ända in i själen! 

 Ändå märks det att det ff är vinter då det mitt på dagen blir väldigt långa skuggor eftersom solen är så lågt stående...

Försökte fånga frosten som ff låg kvar på en bit trä...


Gårdagen bjöd även på bak. Det blev chokladmuffins! Har inte bakat muffins på så länge... Men det blev gott!



Ska försöka hinna blogga en ggn till idag. Dock har min älskade man dragit igång färdigställandet av lilla M´s rum så just nu spacklas det och slipas för fullt. I samma veva som han drog igång projektet igår så gick dammsugarslangen av ( är det inte typiskt?) så nu måste den lagas för andra ggn. Tur att jag är gift med en sådan händig karl *kärlek*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar