måndag 5 september 2011

Halvvägs...

Så var då väggen riven och den nya väggen på plats. Ett stort sovrum och en klädkammare är numera förvandlade till två lite mindre sovrum. Det som ska bli lilla M´s sovrum blev betydligt bättre än vi kunde föreställa oss, vilket känns bra. Det är inget stort rum men det kommer fungera alldeles utmärkt.
Mycket återstår dock att göra. Gips ska sättas i lilla M´s rum, jag ska sätta remsor och spackla, element ska flyttas och el ska dras innan jag slutligen ska måla och tapetsera.
Dock är det som ska bli lille V´s rum någotlunda klart( där sover vi nu) . Det ska spacklas och målas men inga större arbeten återstår. 
Så i veckan kommer jag ta tag i det som ska bli vårt nya sovrum. Jag ska riva tapetkanter, spackla, maskera och slutligen måla väggarna VITA =)
Får se om mitt hjärta orkar sätta råsponten också. Annars får vi ta det vid senare tillfälle...Han har nämligen blivit förskyld och ni vet ju hur män blir när de är förskylda ;-) 
Svärfar Kaj rev gamla väggen

Massa gips ska bort

Väggen är nästan helt borta


Väggen är borta, sen försvann elen som hänger ner också..

Min älskling byggde den nya väggen under tiden

Voilà, två nya rum

Lille V´s blivande rum

Lilla M´s blivande rum..


Som sagt, det blir inga jätterum men som barnrum kommer de fungera utmärkt!!


1 kommentar:

  1. Men vad fiffigt!
    Inte behöver rummen vara stora, att få ett eget rum är ju det bästa!
    Duktiga ni är! :)

    SvaraRadera