onsdag 7 september 2011

Vilken natt.....

Har haft en hemsk natt... Lilla M har varit förskyld i över en vecka och förskylningen verkar inte vilja ge sig. Tycker snarare att hon blivit mer snuvig och hostig igen. Igår kväll efter att hon somnat började hon gallskrika och vad vi än gjorde så gick det inte att lugna henne mer än mikrostunder. Så jag satte mig i bilen med henne för att åka till barnakuten. Kom inte så långt för hon somnade igen efter några minuter och då vände vi hemåt igen. Väl hemma rapade hon när jag tog ur henne ur babyskyddet och sen somnade hon om. Skönt tänkte vi, att det bara var en rap på tvären... Eller???
För vid 01-tiden så började det igen. Hon vaknade och gallskrek så mycket att hon väckte lille E som blev jätteledsen.
Ner till köket, hämtade alvedon, in i badrummet och gjorde rent hennes näsa och gav henne alvedonen. En stund senare somnade hon i famnen med huvudet tryckt mot min viskande mun...
Stackars stackars liten!!
Så om en stund blir det Barnmedicin, förmodligen är det de små öronen på denna lilla också... Båda brorsorna har haft problem med öronen men värst har det varit för lille E. Första öroninflammationen vid 4 mån och sen fortsatte det. 8 stycken har vi hunnit med fram till 2,5 års ålder.  Men peppar, peppar det verkar ha lugnat ner sig nu... 

Fortsättning följer.....


Fick en present av min man igår!!

underbart vackra rosa rosor!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar