måndag 5 mars 2012

Att bo i ett växthus...


Jag är fullständigt förälskad i gröna växter...Deras friska gröna livgivande färg fullständigt berikar mig genom de mörka månaderna och jag blir lika lycklig varje gång det blir vår och en rejäl växtspurt sätter fart...
 Vart man än vänder sig här hemma så finns där en blomma... Min älskade man brukar skämtsamt sucka varje gång jag åker på Blomsterlandet eller Plantagen för han vet att jag kommer aldrig hem tomhänt ....


Nu senast var det några violer, en krokus och några murgröna som fick följa med hem...
Murgrönan och krokusen fick sin plats i lådan på bilden. Som för övrigt är ett gammalt Ullaredsfynd!!

Nu blir det en kopp te innan läggdags!

Sov gott!!

1 kommentar:

  1. älskar också blommor...håller just nu på att driva upp en massa frön , det står små krukor överallt ...det plus en pågående köksrenovering...med andra ord det ser helt galet ut här hemma just nu ;) ..men det gör inget jag kommer bli så lycklig av de nya växterna som kommer växa upp..Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera