söndag 4 mars 2012

Våren har flyttat in....

Dagarna springer iväg känns det som. Denna månad som är min sista månad som föräldraledig. 1 april är det tänkt att jag ska börja jobba, något jag helst inte vill tänka på just nu....( ångest)

Något som är fullständigt underbart just nu är iaf att ljuset återvänt med full kraft... Vi ser soluppgången från vårt köksfönster varje morgon  och det är helt magiskt!! Himlen färgas ljusrosa över bergen i öster på andra sidan älven.... Ljuvligt!!



Här hemma har våren fått flytta in lite smått. Ett tidigt (påsk)ris smyckades med små fåglar och ägg. Dessa ägg har jag haft i min samling i flera år men alltid glömt bort de lagom till påsk.. Nu äntligen fick jag användning för de...


En ny färg har fått flytta in här hemma, lite smått iaf.. Det är färgen blå. Har fullständigt förälskat mig i Ikeas variant på Toile de Jouy mönstrade kuddfodral så de fick följa med hem och pryder nu sin plats i soffan....


Idag blir det kalas. Lille V ska på utomhus kalas för sin kompis E som fyller fyra år... Hinner jag så skriver jag en snutt i kväll...

Ha en underbar söndag!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar