tisdag 10 december 2013

Sweet dreams....

Hej!

Mörkret hann falla igår innan jag hade tid att fota sovrummet så det fick vänta till idag. Lille V är sjuk idag. Han var hängig igår kväll, frös och var allmänt liten. Sådär som de små blir när sjukdomen smyger sig på. I natt vaknade han med feber så en dag hemma med honom och lilla M var ett faktum. Det här pusslandet när barnen är sjuka gör mig tokig. Vi har ingen barnvakt nära, det är 25 mil respektive 50 mil till våra föräldrar så när barnen blir sjuka så är det hela tiden en avvägning om vems agenda som väger tyngst....Idag vägde min mans schema över lite men imorgon har vi examinerande poesi seminarium hela dagen så då får han vara hemma med de små......

 Min julkänsla vill fortfarande inte infinna sig men jag försöker skapa lite julkänsla här och var ändå.. Lite buxbom i en zink strut i sovrummet får stå för julkänslan där inne i år.

Med ny sänggavel och nya lampskärmar så passade min quilt från Greengate perfekt i sovrummet. 
Greengate, älskar den!
Sänggaveln i närbild. Tyget är ett lite grövre linnetyg.
Lampskärmen. Valde att dekorera med ett vitt kantband för att skapa lite effekt.
På sängen ligger favoritkuddarna från Boel & Jan......
Juvelen i sovrummet måste dock vara min underbara irislight slinga!

Jag är för första gången på väldigt länge nöjd med sovrummet. Jag har letat och letat efter ett linnetyg i precis den här nyansen och att jag hittade den nu var en ren slump för tyget låg högst upp på en hylla på stoff & stil...När jag tog ner tygrullen slog hjärtat ett extra slag av glädje, för där var DEN nyansen...Lycka!!

Må så gott !!

kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar